Annons

Lägg ner service som inte fungerar

Det händer då och då att jag beställer saker över nätet. Oftast levereras mina beställningar som brev eller paket, att hämtas ut på närmaste utlämningsställe, detta funkar nästan alltid klockrent.
Insändare • Publicerad 15 oktober 2019
Detta är en insändare i Smålandsposten. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.

Ibland händer det dessvärre att man sitter med någon sorts Svarte Petter, min beställning ska under vissa förutsättningar levereras hem till dörren.

Det kan låta som en förnämlig service att slippa besväret med att ta sig till macken för att hämta. Problemet är bara att PostNord verkar ha någon befängd idé om att det alltid finns någon hemma överallt på dagtid. Sannolikt finns det statistik på hur många hushåll det finns där alla jobbar natt men för mig är det tyvärr sällan så att någon kan öppna för posten mellan klockan 8 och 16,

Annons

Istället går mitt paket tillbaka till Jönköping för leverans till mitt paketombud ett par dagar senare. Finns det någon på PostNord som kan avskaffa den här värdelösa så kallade servicen som i majoriteten av alla leveransförsök bara leder till irritation och missnöje och försenade leveranser?

Jonas Kristiansson, Växjö

Finns det någon på PostNord som kan avskaffa den här värdelösa så kallade servicen som i majoriteten av alla leveransförsök bara leder till irritation och missnöje och försenade leveranser? Det skriver Johan Kristiansson.
Finns det någon på PostNord som kan avskaffa den här värdelösa så kallade servicen som i majoriteten av alla leveransförsök bara leder till irritation och missnöje och försenade leveranser? Det skriver Johan Kristiansson.Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT
Annons
Annons
Annons
Annons