Ständigt jobb för kundvänliga tjänster

Debatt Artikeln publicerades
Jonas Kristiansson är inte nöjd med PostNords hemleveranser. Nu svarar företaget.
Foto: Marcus Ericsson/TT
Jonas Kristiansson är inte nöjd med PostNords hemleveranser. Nu svarar företaget.

Den 15 oktober skrev Jonas Kristiansson en insändare med rubriken ”Lägg ner service som inte fungerar”. Den var riktad till PostNord.

Det är tråkigt att skribenten inte är nöjd. Det är alltid den som skickar en vara som bestämmer på vilket sätt den ska levereras, och PostNord – och alla andra distributörer – levererar utifrån det.

Just den här tjänsten är en internationell tjänst, som är utformad för att fungera på samma sätt över hela världen. PostNords egna inrikes tjänster är mer tekniskt avancerade och därmed också flexiblare.

Vi arbetar för att få möjlighet att göra även internationella tjänster mer kundvänliga.

Sedan ett år tillbaka sorteras paketen om i Växjö när det är nödvändigt, och behöver därmed inte åka till Jönköping längre.

Robert Andersson, distributionsområdeschef PostNord