75 minuters väntetid på banken
Vid ankomsten får man en nummerlapp och det är 14 personer före mig. Efter 75 minuters väntan är det äntligen min tur. Alltså hinner man med 14 ärenden på 75 minuter. I kundtjänst jobbar tre personer, samtidigt finns det ett antal platser för självservice som ingen använder. Hur har man tänkt hur detta skall fungera ?
Man går ju inte till banken för att göra sina ärenden själv, utan man är ju där för att få hjälp. Varför är det bara tre personer som jobbar i kundtjänst ? Varför kan inte mer personal förflyttas till kundtjänst när det är stora köer och väntetider. Ni måste ju ha statistik på besöken till kundtjänst och därifrån kunna bemanna upp på ett tillfredsställande sätt.
Det är väl inte meningen att man skall behöva vänta 75 minuter innan man kommer fram? Med tanke på den vinst Swedbank gör borde ni kunna ha personal så att kundtjänsten fungerar på ett bra sätt. Emotser svar från någon ansvarig på Swedbank.
Roland Karlsson