Bank fortsätter skickar brev till hans döda fru: ”Skandal”
Lars Rosén i Kalmar blev änkeman för över två år sedan. För ett år sedan gifte han om sig och gick in på Swedbank och berättade att han gift om sig och att banken skulle ta bort hans avlidna hustrus namn.
– Sedan dess har de skickat papper tio gånger i min döda hustrus namn, säger han.
Lars och hans avlidna fru hade gemensamt konto och det är kontoutdragen för detta konto som nu fortsätter att ramla in, med avlidna hustruns namn synligt i fönsterkuvertet.
Lars Rosén är frustrerad över att Swedbank, trots löften, inte slutar att skicka brev till hans avlidna hustru.
– Jag har varit inne på Swedbank två, tre, gånger och ringt de hur många gånger som helst, men kommer aldrig fram. Hon har varit död i över två år och i går kom det papper i hennes namn igen. Jag tycker att det är skandal, säger han.
Marie Fuhr Ohlsson, kontorschef för Swedbank i Kalmar, kan inte kommentera ärendet med hänvisning till banksekretessen.
– Jag kan inte diskutera enskilda ärenden mer än med kunden det berör, säger hon.