Pitbull-bitna Jenka död

Växjö 2009-05-20 | Uppdaterad 2009-09-24

Skadorna efter pitbullattacken blev för svåra. Tiken Jenka avlivades på onsdagen.

Jenka på en bild från familjens fotoalbum.

LäS MER

Jenka blev som Smålandsposten tidigare berättat attackerad av en pitbullterrier vid Växjösjön den 10 maj. Pitbullen bet den lilla hunden tvärs över nacken och ruskade henne tills hon blev livlös.
Tiken har sedan dess vårdats på Lyckeby djursjukhus i Kalmar där hon vårdats i kuvös. Natten till onsdagen togs dock beslutet att avliva henne.
- Fick ett telefonsamtal kl 4 i natt från djursjukhuset i Läckeby att nu är Jenka så dålig att hon måste avlivas att hon helt enkelt inte orkar kämpa längre och vi kommer fram till att det är det bästa för henne berättar hundens matte Kristvor Hammarström för Smålandsposten.
Hon berättar att de pendlat mellan hopp och förtvivlan sedan överfallet. Djursjukhuset frågat tidigare också om avlivning
- Men det är ju klart att man går på det medicinska alternativet så länge det går och finns hopp, berättar Kristvor Hammarström
Hon beskriver den sorg och ilska som nu finns inom henne efter att hon bara skulle ta en härlig promenad runt Växjösjön en solig söndag eftermiddag
– Hela tillvaron bara slit bort från oss. Så nu börjar jag bara bli arg varför har dom inte avlivat den där pitbullen ska hon få tillbaka sin sjuka hund och jag får inte min Jenka tillbaka det är inte rättvist, säger hon
Direkt efter överfallet omhändertogs pitbullterriern av polisen. Vad som kommer hända med den är dock ännu inte klart.



Kommentarer

  • "Galen hund"

    Ni som säger att "det är aldrig hundens fel, bara ägarens." Hur är ni funtade? självklart finns det galna hundar, precis som människor. Inte kan en mördare säga att det är polarnas fel, de stressade mej till att mörda, jag hade en dålig uppväxt så jag behöver inget straff... Tyvärr verkar pitbull och andra kamphundar oftare än andra vara sjukare i huvudet. Dessutom gör de klart värre skador än en golden retriever. Kamphundarna bör förbjudas.


  • Tänker på dig!

    Mina tankar går till Jenkas matte. Jag vet hur oerhört man älskar sin vovve, det är en underbar familjemedlem. Trist att inte alla hundägare sköter sig, och har sina hundar kopplade på offentlig plats. Går det att rehabilitera en hund som mördat en annan hund? Kanske är det bäst för alla inblandade att "förövaren" får "somna in" också? Förstår att "förövarens" ägare också älskar sin hund, men vad säger att det inte kan hända igen??


  • Bicon Bolognese

    Jag lider med er. Jenka får det bra på andra sidan och nu måste ni vara starka på denna.
    Givetvis så bör pitbullen avlivas har hunden börjat med detta så vet man inte var det slutar.


  • avliva packet!

    En hund som utmanar en Alpha tik eller hanne är fullt normalt i en flock, de rider på varandra, morrar, småbits och ibland går det lite hetare till, men att en hund har ihjäl en annan hund är inte normalt psykologiskt beteende för en hund som behöver flocken för att jaga och skaffa mat.

    ranking avgörs de första 2 minuterna en hund stöter ihop med en annan hund, sen försöker den lägre stående individen utmana den här rankingen så länge hundarna är tillsammans.

    Avliva hunden rätt av och se till att rätt folk äger och sköter sina hundar!


  • Oansvarigt

    Om ägarna till dessa sk pitbulls bara kunde lära sig att ha hunden ordentligt kopplad så skulle oskyldiga inte behöva råka ut för sådana här tragiska händelser. Skärpning!!


  • Till LL

    Hur är du "funtad" själv i skallen? De är inblandade i få saker om du ser till statistiken,men det kanske inte är lika kul att svartmåla en Golden eller en Tax?

    Men JA en Pitbull Terrier gör mer skada om/när det väl smäller...men hur ofta smäller det? Kolla statistiken så ser du...sen är det tyvärr så att många kriminella personer ska hävda sig & vara tuffa genom att skaffa en "kamphund", inför hundkörkort så sållar man bort mååånga såna personer.

    PS: Har själv en Pitbull tik på 5 år, hon är underbar mot alla, barn, katter & hundar!


  • så tröttsamt.

    Skittråktigt det som har hänt. Men riktigt irriterande att det blir sån uppståndelse bara för det va en pitbull ock inte en Golden tex. Sura tanter och gubbar som inte har nåt annat att klaga på skyller på de rasrena som de är rädda för. Lägg ner.


  • Solklart

    Varje hundägaren är ansvarig för sin hunds agerande. I detta fallet ska ägaren stå till svars för den ihjälbitna hunden. Rejäla böter typ 10.000 eller fängelse 1 månad. Inför körkort på kamphundar, detta är inte den enda händelsen. Eller ännu bättre förbjud djuret. Finns många andra raser att välja bland.


  • Hund

    Tycker att smp har tappat proportionerna lite snart är detta mer välbevakat än Palme mordet var.


  • Så ledsamt!! / jämför inte hundar med människor!

    Fy så hemskt! Usch att det man älskar plötsligt bara är borta.. Lider med er!!!!!!!!

    till den som skriver om kamphundar. Nu är det ju så att det finns även andra raser som inte många vet som även dom har ett kampintresse, tex schäfer.
    Det har helt klart med ägaren att göra, man kan inte riktigt jämföra det med människor. För en sådan hund behöver stenhård diseplin mm! Man kan inte förbjuda en ras. Men därimot förbjuda vissa att skaffa hund! Vet man att ens hund har sådant beteende ska man banne mig ha munkorg mm! Om man ens ska ha hunden vid liv om den har vissat sådant innan..


  • LINNEA

    "Tyvärr verkar pitbull och andra kamphundar oftare än andra vara sjukare i huvudet"??? Var har du hittat den statistiken? Så vitt jag vet så ligger pitbull långt ner på listan med bitolyckor. Sen vad menas med kamphund? är det en hund med stora käkar? Eller är det att dom kallas pittbull staffe amstaff? eller är det hur hårt en hund biter? Var drar du gränsen? Själv tycker jag att pudlar ser lite lustiga ut med deras lockiga päls. Men alla tycker vi olika...


  • Sorgligt!

    Så tråkigt. Jag tänker på Jenkas matte. Måste vara hemskt att få uppleva. Jenka ser så rar ut.


  • patetiskt!!!

    Ledsen för att den lilla,söta hunden råkade illa ut men ni får fan i mig skärpa er!!! Mördaren??? Hur kan man utrycka sig på detta viset?? Ska kanske pittbullens matte ta konsekvenserna och stå till svars??? Misstänkt på sannolikaskäl el, Dråp?? Jag är hundälskare,har själv en pekinez och skulle aldrig vara ute efter hämnd! Jätteledsen för Jenka!!!


  • Sjukt

    Vårt samhälle är sjukt när en hund får mer uppmärksamhet i media än tusentals nödlidande människor.


  • Kolla upp innan!!!

    Kolla upp innan hur allt gick till innan alla kommer och säger nåt... pitbullen va ffs kopplad .. Pitbullen bara försvarade sig precis som vilken hund/männsika hade gjort.......


  • till alla trångsynta

    det som har hänt är givetvis väldigt tragiskt, men vilken betydelse har det att det var en pitbull? hade det vart mindre hemskt om en rotweiler eller schäfer hade gjort det? och till alla er som har skrivit "nästa gång kan det vara ett barn". Nej. Pitbullens urpsrungliga roll var som kamphund. I dessa slagsmål var det oerhört viktigt att hunden aldrig nånsin vände sig mot ägarn eller domarn. Alla individer som visade minsta tecken på att vara aggressiva mot människor togs bort i aveln, vilket ha gjort att pitbullen förmodligen är den mest människokära rasen som finns. Försvarar inte det som har hänt på nåt sätt, men kan alla sluta hänga ut raser på detta sättet. på 80 talet var det schäfer, på 90 talet rotweiler och dobermann. FÖrbjud Pitbulls säger vissa! Ok, men vad tror ni att händer då? givetvis kommer alltid oseriösa människor hitta hunder som passar dom, så frågan är ju då vilken ras som står näst på tur?


  • Har inte med ras att göra

    Jag är helt säker på att reaktionerna hade varit den samma om det hade varit en Golden Retriver som hade bitit ihjäl en annan hund, det har inte med rasen att göra. Alla raser kan vara farliga på grund av sjukdom eller fel ägare. Dessutom är det väl inte helt fel att kalla en hund som dödar en annan, försvarslös liten vovve, för mördare?! Det handlar väl inte om hämnd? Det handlar om att ALLA hundägare måste ta sitt ansvar så att sådant här inte händer. Ska inte hundägare kunna lita på att den egna lilla vovven inte blir ihjälbiten om de går hemifrån. Detta har inget med hämnd att göra, det handlar om vanligt sunt förnuft! Tyvärr verkar inte alla hundägare ha det, och det drabbar andra mycket hårt. Håller med, det borde införas "hundkörkort", men för alla raser! Det borde vara obligatoriskt för alla som tänker köpa hund att genomgå en teoretisk kurs om hundägande, då många inte har vanligt "folkvett."


  • fy

    tänker på er har själv 2 st små liv kan nog aldrig föreställa mig vad ni går igenom .


  • Ladidadi.

    Givetvis är det inte alltid hundens fel hur den agerar. Men i detta fall så var det ju kampinstinkterna som tog över. Alla hundar är dock rovdjur. Men vi kan ju inte gärna avliva ägaren?
    Har det inte uppstått liknande tendenser innan så ska inte hunden avlivas. Munkorg, och om detta bryts så förlägg hundägaren med djurförbud ist.


  • Sorgligt

    Det måste vara fruktansvärt att få en familjemedlem ihjälbiten. Mina tankar går till den döda hundens familj. Ni har all rätt att vara både ledsna och arga över vad som hänt. Och varför detta ifrågasättande av rapporteringen kring djur? Så snart media rapporterar om djur som far illa på något sätt dyker det alltid upp folk som ska kritisera och hävda att man borde uppmärksamma människor i stället. Jag kan inte se att det är något fel i att vi engagerar oss, och min erfarenhet är att de som bryr sig om djurens väl och ve ofta är samma personer som även har ett djupt engagemang för sina medmänniskor. Det ena behöver verkligen inte utesluta det andra.


  • Nu stänger vi denna tråden,,,

    Nu börjar det verkligen spåra ur...jag är mer rädd för idioter till människor, de som kör fulla, de som våldtar, de som dagligen går runt psykksjuka i huvet bland vanliga människor än att två hundar ryker ihop. Dessutom va Jenka bara en hund och inget mer. Låt djur få vara djur och inget annat. Bearbeta er sorg, men kräv ingen hämnd. Ni ha inget att vara arga över. Jag är helt övertyga att den andra hundägaren inte är speciellt glad hon/han heller. Tack för mig. // Hundägare


  • Skärp er

    Dra fan inte alla pitbulls över en och samma kant.. Det är ju likadant med människor, bara för att en är dum i huvudet så är ju inte majoriteten det. Visst pitbull har fajtades med tjurar.. Medans vi var grottmänniskor!
    Saker förändras. Ni som tror att alla pitbulls är monster är ju bara trångsynta och rädda för djuret ni inte ens känner.


  • Vem har rätt att värdera lidande?

    Cordoba: Vem har rätt att värdera lidande? Självklart ska media belysa både lidande människor och djur. Och en hund kan vara lika älskad som en människa för hundägaren. Att tusentals och miljontals människor lider i världen, gör väl inte den attackerade hunden och dess mattes lidande mindre? Bara den som är drabbad har rätt att avgöra hur stort lidandet är, och att förminska någon annans lidande är cyniskt och direkt elakt! Tänker på Jenkas matte!


  • Svar till "Galen hund" av LL

    Jag är faktiskt inte beredd att hålla med dig. Tyvärr kan det kanske vara så att många av de som har en pitbull inte klarat av att fostra den. Likadant är det med andra hundraser som kräver mycket. I mitt närområde är det tyvärr Rottweilers som är galningarna. Och ja, jag skulle nog faktiskt göra bedömningen att det i de fallen är ägarnas ansvar. Både att fostra hundarna rätt, och om det inte går, ta sitt ansvar genom att antingen avliva eller skydda omgivningen på annat sätt.


  • En hälsning till lilla Jenka

    Det är alldeles rätt ! Att förminska någon annans lidande är cynisk och vittnar om en hemsk råhet. Vi som har som dvärghundar tvingas i fortsättningen hålla oss borta från offentliga vackra platser till förmån för ouppfostrade och mentalt störda jättehundar. Ägarna kan inte komma ifrån sitt ansvar. Såg i somras och ingrep dessutom när jag blev vittne till hur en svärande dam i Djupvik på Öland slog en valp av större hundras över ryggen. Var skapar man med slag?En aggressiv varelse. Lilla Jenka har nu fått somna in efter sitt lidande. Helt visst tror jag att hon hoppar omkring och leker i himmelrikets blommande sommaräng. Hela skapelsen ,även en liten hund omfattas av Skaparens kärlek. Vår lilla bischon Piggi nickar instämmande.

    Bernt Fransson


  • Koppla

    Oberoende på vilken ras, hade det inte varit mkt mindre hysteri ifall en okopplad hund gett sig på ett litet barn? Å jag tror inte vi vet vad lidande r riktigt i Sverige, utan d ar sorg det handlar om nar man forlorat en jycke ex.


  • Jan

    Håller med.värre en hänt i veckan de här. Tycker nog smp borde lägga ner mer tid på rediga nyheter.


  • "Bara en hund"

    Bäste Robban, vem är du att tala om vilken typ av relation andra ska ha till sina djur? Att skriva att Jenka bara var en hund och inget mer är okänsligt mot ägarna som sörjer sin hund. För dem var Jenka en familjemedlem. Och de har all rätt i världen att vara arga.


  • amstaff/pitbull ägare!

    Det är inte alla sk "kamphundar" som är farliga o dödar andra hundar!
    det finns snälla och stabila "kamphundar" så förbjud inte rasen.
    inför körkort på ALLA som vill köpa hund!
    Så kanske man slipper sånt här i framtiden om det är rätt ägare som kan ta hand om hunden.


  • Ja just det

    Ne, det är inte alltid ägarens fel. Håller helt med men det är väldigt många som skaffar hundar och har dom som en status grej eller vad man ska säga, det gäller både små och stora hundar. Men vissa hundraser/hundar har sämre psyke än andra precis som människor. Så ibland är det helt enkelt hunden de är "fel" på. Utan några undanflykter. Om så är fallet just här vet vi inte . Eller hur ; ) Tycker det är tragiskt i vart fall hela historian.


  • hmm

    Håller med Jan till fullo.
    Visst jag beklagar de som hänt. Men att man behövde hårdbevaka de här så himla mycke känns rätt meningslöst. Dags att skriva långa texter om alla människor som dör också kanske.


  • lagar

    inkompetens från lagstiftarna gör det kanske möjligt att pittbullen får gå till angrepp igen. Det är tragiskt men sant.Det kanske blir ett barn en äldre eller ett djur .Tycker dock att dom som kan hantera en pittbull får ta kritik som dom inte förtjänar så ni seriösa pittbullägare vad tycker ni om den hunden som gick till attack??? Och vad bör göras med den?


  • Vila

    i frid lilla Jenka.


  • blä

    En hund är som vilken familjemedlem som helst.

    Jag tycker det är en sån dubbelmoral. När små hundar som tex dvärgspets tyder på aggressivitet så skrattar folk och tycker att det är gulligt. Men så fort det är en stor hund så är den farlig. Pitbull är en otroligt fin hund som är väldigt människokär. Tyvärr har den fått bli syndabock.
    Och varför ska man avliva en hund som bitit ihjäl en annan? Vi avrättar ju inte människor som dödat andra...


  • "mördarhundar"?

    Vem skaffar sk "mördarhundar"? De har väl fått sitt namn eller kallas för "mördarhundar" pga en orsak. Problemet börjar från ägaren, dvs ägarna måste ha problem själva om de väljer sådan ras.


  • ointeligenta

    Ni som kallar de för "mördarhundar" borde kanske fundera lite över att gå ner till biblioteket och kanske låna ett par böcker om Pitbulls. Allt hänger på ägaren, jag själv har en pitbull flicka eller dam på 8år och två katter. de är som en stor familj. Visst kan hon vara lite arg ibland på hanar som vill jucka, och andra hundar som skäller men mer aggressiv än så är hon aldrig. Riktigt arg blir hon när man luktar alkohol men det ända hon gör är skälla. Jag har uppfostrat henne som min egen dotter och nu är hon inte bara det, hon är min bästa vän också :). Allt man måste göra är att behandla de som man själv vill bli behandlad och så kan jag samtidigt hålla med om att det finns tyvärr många idioter som har den rasen just för intelligensen och styrkan, det är de som gör hunden korkad. de är fortfarande djur, de förstår varandra, men vad ska vi säga om oss människor som dödar varandra varje dag, är vi inte värre än djur??


  • rasen HAR betydelse

    Till alla er som hänvisar till diverse "bitstatistik". Det stämmer att golden är den hund som står för de flesta betten.
    MEN det finns några väsentliga omständigheter:

    1. De finns över 30 gånger så många goloden som pittbull i sverige
    2. När en golden biter så stannar det i 99% av fallen vid just ett bett. Den är helt enkelt inte avlade för att döda.

    Redovisa gärna ett fall med en Golden som slutat med dödlig utgång för annan människa/hund. Det är inga större problem att göra det med en pittbull. För att sen få en rättvis statistik så kan du ju multiplicera pittbullsincidenter med 30!


  • Crissy

    Det hade varit intressant och höra din åsikt om vad du tycker. Ska man avliva en sådan hund som visar dom tedenserna som denna bitbull har gjort.


  • Efterlyser

    Håller med R inlägg. Men det kanske är så att det inte finns några seriösa bitbull ägare i Växjö? Det hadde klart varit intressant att höra vad en seriös ägare har för åsikter om vad man ska göra med en bitbull som har gjort en sådan sak som detta.


  • Självutnämnda Hundexperter i ämnet Pitbull

    En äkta Pitbull har inget med sådant här att göra om den är sunt avlad och hanteras seriöst.Dessa hundar kallar vi "newspaper crap" som beskrivs här utav oss seriösa ägare.Så snälla allt som har tänder kan bitas och läs på innan ni öppnar era brödluckor TACK !

    http://www.workingpitbull.com/activities2ndpage.html


  • Mina tankar till matte

    Har följt det här dramat som river upp starka känslor hos mig själv efter upplevt ungefär samma situation för ganska precis ett år sedan. Vår Bichon klarade sig lyckligtvis efter några dygn på Läckeby djursjukhus.

    Generella uttalande om att förbjuda olika hundraser verkar inte speciellt genomtänkta. Det är helt och hållet upp till ägaren att kontrollera sitt djur. Att lämna en hund med instinkt av ett aggresivt rovdjur till någon utan förmåga att kontrollera jämställer jag med att låna ut mina jaktvapen till någon utan licens - i analogi med detta borde också lagtexten utformas.

    Det trauma som följer gör att man är beredd att ta lagen i egna händer om polisen inte agerar enligt det som kallas allmännt rättsmedvetande.

    Tänker på dig Kristvor - utan att känna dig personligen - med en tår i ögat!


  • kamphund

    har haft en så kallad kamphund. Med andra ord en pittbull. Jag hade aldrig nått som helst problem med han. Däremot hade jag sten koll på honom. Han vek aldrig min sida. Tyvär blev han för gammal så jag fick avliva honom. Har nu en schäfer blandning. Där rottweiler även finns med i bilden. O även denna hund är helt underbar. Så ja mycket bero på ägaren. Sten hård koll o desiplin o aldrig ge efter. Då få ni en kanon hund. O detta gäller även era små taxar o pudlar


  • Egoistiskt!

    Jag tycker att hunden borde ha fått gå över till andra sidan tidigare. Jag menar den var ju så gott som redan död när den precis blivit biten. Jag vet att man vill ha kvar djuret men är skadan inte så stor så kan man ju försöka, men Jenka hade ju nästan huvudet av!!


  • tyvärr...

    Har det här hänt innan, med samma hund inblandand, det är iaf vad jag har hört. Jag är inte emot någon ras, utan istället borde skarpare regler och kontroller göras av hundägare. Jag äger själv två små hundar och vill aldrig råka ut för något sånt här.FÖr mig spelar det ingen roll vad hunden har för ras, det var bara otur att det var en pitbull denna gången. Jag har personligen bara goda erfarenheter av bullhundar, staffar, pitbull och amstaff mfl. Många som inte är lämpliga hundägare äger tyvärr de här raserna idag, och det är i deras händer dessa hundar kan bli farliga!


  • Förbud?!

    Varför allt prat om att förbjuda farliga hundraser, det finns bara farliga hundägare!


  • Till bernt fransson


    Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
    Det är oftast dom små hundarna som är aggressiva och bits bara att omfattningen inte blir lika stor som när en Stor hund gör det.

    Men du kan leva i dvärgdjurens liv och fortsätta intala dig att ALLA stora hundar är mentalstörda och att du måste fly alla platser.


Träd tas ner för nytt kafé

Växjö [Uppdaterad 2012-02-11]

Det blir ett nytt och modernt kafé med uteservering på Stortorget. Däremot får två träd ta stryk och göra nytta som ved för att ge plats åt kaféet. Läs mer

 

Träd tas ner för nytt kafé

Är det rätt att fälla träd på Stortorget för att ge plats för kafé

Visa resultat




huvudnyheter just nu

Läs i dagens Smålandsposten

Nyheter [Uppdaterad 2012-02-11]

I Smålandsposten i dag: Växjö: Det stora bandyslaget • Inblick - Kjells dotter orkade inte leva med sin sjukdom • Personligt - Nils, 18n år arbetar för helnykter livsstil • Älmhult Bildningsförbundet ABF sluter cirkeln Krönika: Kjell Johansson, fiskekrönika om fiskelåtar som platsar i Globen.• Lördag: Om samlare.


Träd tas ner för nytt kafé

Växjö [Uppdaterad 2012-02-11]

Det blir ett nytt och modernt kafé med uteservering på Stortorget. Däremot får två träd ta stryk och göra nytta som ved för att ge plats åt kaféet. Läs mer

 

Träd tas ner för nytt kafé

Är det rätt att fälla träd på Stortorget för att ge plats för kafé

Visa resultat




Växjöredaktionen

Linnégatan 2
351 70 Växjö

Kontaktinformation Växjöredaktionen
nyhet.red@smp.se
Telefon: 0470 -77 06 07


Kalendern

Har ni haft föreningsmöte?

Klicka på länken nedan för att skicka in ett referat från föreningsmötet till oss. Vi är intresserade av att få del av dessa möten och en del av texterna kommer vi publicera i tidningen.

Senaste nytt Växjö

VISA:


Mest läst på Växjö senaste dygnet


Nyheter

Gilla oss på Facebook


Kalendern

Har ni haft föreningsmöte?

Klicka på länken nedan för att skicka in ett referat från föreningsmötet till oss. Vi är intresserade av att få del av dessa möten och en del av texterna kommer vi publicera i tidningen.

SOS Alarm

Vart var blåljusen på väg?

Sedan tidigare har smp.se servat dig med blåljusutryckningar i form av en lista. Nu kan du får dem även på karta.

Mest läst på smp.se senaste dygnet


Senaste nytt från TT Sverige/världen

Senaste nytt från Kronoberg

logga
Logga
Bilen
Ford Kuga 2,0 TDCi Titanium -09
Svart 4.973 mil 219.000 kr

Biskopssekreterare
Svenska Kyrkan/Växjö stift söker biskopssekreterare.
Arrow LÄS MER
Tandhygienist
Tandvårdsteamet söker tandhygienist.
Arrow LÄS MER
Redovisningsansvarig
ExpoClean söker Redovisningsansvarig till Växjö
Arrow LÄS MER
Regionsäljare
Värmebaronen söker Regionsäljare till Småland
Arrow LÄS MER
Controller
Getinge Disinfection AB söker Controller till Växjö
Arrow LÄS MER
Läkarsekreterare
Astrakanen söker Läkarsekreterare till Nybro
Arrow LÄS MER
Projektledare
Produktutvecklarna i Växjö söker projektledare.
Arrow LÄS MER
Kommunikatör
Unionen Småland söker Kommunikatör till Kalmar
Arrow LÄS MER
Servicetekniker
Rydbergs Lastbilar söker Servicetekniker till Kalmar och Nybro
Arrow LÄS MER
Konsult
Högström & Co söker konsult till Växjö
Arrow LÄS MER
Teknisk chef
CA Fastigheter AB söker teknisk chef. Placering Karlskrona.
Arrow LÄS MER
Personalchef
Högström & Co söker Personalchef till västra Småland
Arrow LÄS MER
Entreprenadchef
VEAB Växjö energi söker Entreprenadchef till Växjö
Arrow LÄS MER
Teknisk säljare
AriVislanda söker Teknisk säljare i Vislanda
Arrow LÄS MER
Konstruktörer inom Melanik, El/Automation & Mjukvara
Getinge Disinfektion AB söker Konstruktörer till Växjö
Arrow LÄS MER
KAM/Distriktssäljare
Hydro Aluminium Profiler AB söker KAM/Distriktssäljare. Placering Vetlanda.
Arrow LÄS MER
Bovärd
Allbohus söker Bovärd
Arrow LÄS MER
Utvecklingschef/Instrumentingenjör
Södra söker Utvecklingschef/Instrumentingenjör till Växjö och Mörrum
Arrow LÄS MER
Skogsinspektor
Södra Skog söker skogsinspektor. Placering Broby.
Arrow LÄS MER
Projektledare/konstruktör
ECMEC ab söker projektledare/konstruktör. Placering Virserum.
Arrow LÄS MER

arrow SE ALLA JOBB (51 ST.)
Arrow ANNONSERA