Annons
Nyheter
Köket största anledningen till klagomål
För första gången kan Hyresgästföreningen se vilka som är de vanligaste anledningarna till att medlemmar vänder sig till föreningen för att få rådgivning, rapporterar Hem & Hyra.(TT)
Publicerad 13 februari 2018
För första gången kan Hyresgästföreningen se vilka som är de vanligaste anledningarna till att medlemmar vänder sig till föreningen för att få rådgivning, rapporterar Hem & Hyra.
Vanligast är det att be om rådgivning för olika brister i lägenheten, därefter kommer rådgivning om rättigheter och skyldigheter.
Annons
De vanligaste inrapporterade bristerna är i köket, därefter badrummet. Många ringer för att rapportera problem i samband med renoveringar.
Störningar från grannar är inte särskilt vanliga.
””
Problemen varierar över landet. I Stockholm och Göteborg är det vanligare med frågor om lägenhetsbyte och att överlåta hyreskontrakt, rapporterar Hem & Hyra.
TT
Annons
Annons
Annons
Annons