I vimlet med Sven: Kundträff med japanska delikatesser

Växjö Artikeln publicerades
Från Nilssons Möbler i Lammhult kom Anna Jonasson och Erik Nilsson.
Foto: Sven Elofsson
Från Nilssons Möbler i Lammhult kom Anna Jonasson och Erik Nilsson.
Två av arrangörerna, Smålandspostens Maria Thuresson och Tina Jonsson,  flankerar föreläsaren Fredrik Hallberg.
Två av arrangörerna, Smålandspostens Maria Thuresson och Tina Jonsson, flankerar föreläsaren Fredrik Hallberg.
Växjö Elektriska fanns på plats med Christine Löfqvist och Sophia Bolmgren.
Växjö Elektriska fanns på plats med Christine Löfqvist och Sophia Bolmgren.
Kenton Sutcliffe från Kanada serverade, från vänster Mats Ekenstam, OnePartner Group, Johan Svensson och Henrik  Johansson, Toyota i Växjö/Ljungby.
Kenton Sutcliffe från Kanada serverade, från vänster Mats Ekenstam, OnePartner Group, Johan Svensson och Henrik Johansson, Toyota i Växjö/Ljungby.
Reklambranschen, från vänster Åsa Ring, Martina Bengtsson, Well Hello, Maria Quick-Swalling och Eddie Andersson, Bläck & Co.
Reklambranschen, från vänster Åsa Ring, Martina Bengtsson, Well Hello, Maria Quick-Swalling och Eddie Andersson, Bläck & Co.
Från vänster Erik Svensson, Fastighetsbyrån, Sebastian Wallin, Advisory, Jonas Magnusson, Fastighetsbyrån, och Lena Jonsson, Grand Samarkand.
Från vänster Erik Svensson, Fastighetsbyrån, Sebastian Wallin, Advisory, Jonas Magnusson, Fastighetsbyrån, och Lena Jonsson, Grand Samarkand.
Dj för kundkvällen var Grigoris Aslanis.
Dj för kundkvällen var Grigoris Aslanis.

Annonsörerna är viktiga för alla mediahus. Det vet vi på Smålandsposten som hade vår kundkväll som avslutades på Växjös japanska restaurang Izakaya Moshi.

Eventet inleddes med en föreläsning av marknadsstrategen Fredrik Hallberg på Utvandrarnas Hus.

Sedan vandrade skaran till Kulturparken Småland för att i restaurangen smaka dumplings, sushi, vårrullar, kycklingspett och bao.

Bao, undrade vimlaren.

– Skriv att är en japansk burgare, förklarade Izakaya Moshis ägare Sandra Bertilsson.

Samtidigt lirade dj Grigoris Aslanis och kunderna trivdes i minglandet.

– Vi vill umgås med våra kunder plus att vi denna gång gav kunskap genom föreläsningen. Minst lika viktigt är att kunderna får nätverka och träffa varandra, berättade Maria Thuresson, en av arrangörerna.