Annons

Ta vara på den kompetens som finns

Jag har tränat regelbundet på Medley snart i sju år. Som kund blir man otroligt besviken när bra och kompetent personal slutar vilket har skett nu.
Insändare • Publicerad 6 augusti 2018
Detta är en insändare i Smålandsposten. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.

Det här är inte första gången personal säger upp sig för att, som jag uppfattar det, ledningen inte är lyhörd varken för sina kunder eller personal.

Som kund hör man att ledningen inte tar tillvara på den kompetens, idéer och många gånger nytänkande som personalen har men de är inte heller öppna för tankar och idéer som kommer från oss som kunder.

Annons

Personalen har skrivit och pratat med ledningen utan att få gehör för sina tankar vilket ledde till att en handfull ledare lämnade Medley. Några av dem är mina favorittränare som jag har lärt känna väl genom åren. Flitiga, duktiga och trevliga personer som har ställt upp på Medley i flera år.

Jag är så ledsen och besviken på att de nu slutar men jag förstår dem fullt och fast och jag önskar dem verkligen lycka till på de nya gymmen som de kommer att leda sina grupper på. Varför följer jag inte med? Det kanske jag gör men då jag via Kommunens personalklubb har lite rabatt på Medley är det tämligen billigt att träna där. Det ligger rätt för mig rent geografiskt på väg hem från mitt jobb.

Medley har en så kallad ”Easy-line”-lokal som jag uppskattar, men finns det andra gym som kan tänka sig att bygga upp en sådan lokal blir valet mycket enkelt. Då lämnar jag också Medley. Några av mina träningskamrater har redan lämnat på grund den här cirkusen. Dessa saknar jag minst lika mycket som mina tränare.

Susann Jenebeck

Annons
Annons
Annons
Annons