GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Växjöborna tar frågan om Biljettcentrum på större allvar

Replik • Publicerad 19 oktober 2021
Detta är en opinionstext i Smålandsposten. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Växjö konserthus.
Växjö konserthus.
Foto: David Jonsson

Jon Malmqvist, ordförande för Kultur- och fritidsnämnden, levererar ett rätt nonchalant debattsvar i Smålandsposten den 14 oktober. De många uppmuntrande samtal och mejl som vi fått till St Sigfrids Gille efter vår debattartikel visar att Växjöborna tar frågan om Biljettcentrum på större allvar än Jon Malmqvist tycks göra. Två upplysningar till Malmqvist: Regionteaterns biljettkassa är bara öppen en timme före varje föreställning och då för biljettköp just till den. Man behöver inte ringa till Beverly Hills för att tala med Konserthusets biljettadministratör. Det räcker med Karlstad. Där finns den nämligen. Ett telefonsamtal hade räckt för att få denna information.

För Gillesrådet, St Sigfrids Gille

Ingrid Stålne, Bengt Hägerstrand, Ingemar Swalander

Välkommen att kommentera

Välkommen att kommentera! Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Smålandsposten och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.