GDPR Illustration

Ta del av vår integritetspolicy

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat vår integritetspolicy så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Byt bank!

Svar till Krister Holgersson, som skrev ett öppet brev till Swedbanks ledning.
Replik • Publicerad 11 november 2022
Detta är en insändare i Smålandsposten. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Foto: Markus Dahlberg / TT

Byt bank. Det finns banker som fortfarande tar emot kunder och som bemöter kunder väl. Jag är också god man och min huvudman förlorade sitt bankkort för sex veckor sedan. Det var Swedbank som kortet var kopplat till. Han har haft bankkortet i många många år. När jag skulle beställa ett nytt fick vi blankt nej eftersom han var tvungen att följa med till banken för att godkänna mig. Jag påtalade upp till sex gånger att han inte kan skriva eller prata. Fick till svar att då går det inte att lösa. Frågade en sista gång vilken lösning banken har på problemet, för han behöver ett bankkort precis som alla andra och fick åter till svar att han var tvungen att följa med till banken för att godkänna mig. Då la jag på och bytte bank som tog emot honom på bästa sätt.

Anna Rydell, god man

Välkommen att kommentera

Välkommen att kommentera! Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Smålandsposten och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.