Kudden som försvann
Vi hade beställt en tempurkudde som vi skulle ge bort och firman i Skåne som sålde den, anlitade DHL att leverera den till oss. Kudden kom aldrig fram och efter många samtal till både leverantören och DHL, framkom det att den hade kommit fram till DHL i Växjö som den skulle, men att det sedan hade hänt något konstigt. DHL ska alltid ringa och säga att de kommer med en leverans så att de vet att kunden är hemma. Ingen ringde till oss. På kopian av fraktsedeln som DHL hade, stod det att den var levererad till oss ett visst datum och tid vilket inte stämmer. Vi var hemma vid den tidpunkten och ingen kom med något paket. Dessutom får de inte lämna något utan kundens underskrift. Personen som skulle haft kudden fick så småningom en ny. Den levererades direkt till honom via DHL i Malmö.
Där gick det till som det skulle. De ringde dagen innan och bestämde vilken tid de skulle komma och fick dessutom mottagarens underskrift vid överlämnandet.
Man vill inte döma någon ohörd, men vi har en mycket stark känsla av att någonstans finns det en (fd?) chaufför som sover på en Tempurkudde som egentligen var avsedd för någon annan.
Cecilia