Annons

Lång tid att få pengar aktiverade på resekort

Insändare • Publicerad 16 mars 2011

Länstrafiken Kronoberg har sedan en tid marknadsfört ett nytt inbetalningssätt att fylla på sitt resekortkonto från sin hemdator.

Intresserad av detta smidiga tillvägagångssätt så provade jag att sätta in några hundralappar på min hustrus resekort.

Annons

Mottagandet verkade riktigt positivt med ett omgående e-mailsvar där man tackade oss för att ha utnyttjat det det nya betalningssättet. Samtidigt fick man uppgift om att Länstrafiken Kronoberg bidragit med ytterligare tio procent på det insatta beloppet.

Ett par dagar senare bekräftades detta med ett liknande välkomstbrev. Så långt var ju allting positivt och nästan över förväntan.

Men sju dagar senare skulle min hustru använda detta kort för en bussresa. Då visade det sig att pengarna inte kommit in på resekortet! Hon fick snällt plocka fram kontanter för att få åka med.

Senare på kvällen gick jag in på Länstrafiken Kronobergs ”Mina sidor” på min dator och kunde konstatera att pengarna registrerats som mottagna men har inte aktiverats till resekortet.

Ett nytt e-mail skickades då till länstrafikens kundtjänst om detta men har ännu två dagar senare inte hört ett knäpp ifrån Länstrafiken Kronoberg (dessutom försökte jag nå kundtjänst på telefon med ett tiotal uppringningar utan att de svarar).

Jag har kontinuerligt bevakat denna sida för att se när pengarna kommer in (aktiveras till kortet).

Det har gått nio dagar sedan jag satte in pengar till länstrafiken och de ligger fortfarande på mina pengar som jag inte kan utnyttja eller komma åt!

Att de kan ta några dagar är acceptabelt men inte detta!

Anders Holma

Så här jobbar Smålandsposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons