Annons
Nyheter
En tuff hemmamarknad för profilprodukter har vässat Hefa.
- Det gör oss väldigt konkurrenskraftiga i Europa säger vd Mikael Palm.
Nyheter • Publicerad 2 februari 2006

Mikael Palm har gått från affärsjurist till marknadsförare av kläder, skor och väskor till företag och föreningar.

- Jag hade arbetat mycket med utveckling av företag, som konsult. Nu får jag ta konsekvenserna av beslut och vara med i genomförandet.

Annons

Då tittar han på Europa, där Hefa bara har hunnit etablera sig i Norge, Finland, Danmark och Tyskland, men känner att man har ett kunnande som kan räcka mycket längre.

- Enkel, ren formgivning med låg modegrad gör grejerna tidlösa och vi kan ta bra betalt för leveranssäkerhet, säger Mikael Palm.

På galgar hänger tröjor med etiketterna Home, Grizzly och DAD i stigande kvalitetsnvå.

- DAD är inriktat på äventyr och segling, säger Mikael Palm.

Han gläder sig åt att själv ha hoppat på framgångståget New Wave, via Hefa som köptes 1998.

Anders Karlsson
Så här jobbar Smålandsposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons