Sponsrat innehåll

ANNONS Mediehuset SMP

Inte läge för egoism

Den här texten är en annons. Den är inte skriven av tidningens journalister.

Mycket har hänt under de 154 år sedan Smålandsposten först gavs ut men just nu befinner vi oss i en unik situation som drabbar hela vårt samhälle. Hälsan är en bidragande faktor till den ökande oro som lamslår en hel värld men samtidigt kämpar många företag just nu för sin överlevnad.

Mediehuset SMP drabbas precis som övriga branscher av denna nya verklighet. Anette Kling är försäljningschef på Smålandsposten och berättar vad de gör för att ge en hjälpande hand till alla företag som just nu försöker hitta fotfästet efter Coronas framfart.

Hur har ni märkt av den orolighet som just nu befinner sig hos många?

Vi märker såklart ett högt tryck på våra sajter där många vill hålla sig uppdaterade. Där kan vi känna en enorm stolthet över det jobb som våra journalister gör och hur viktigt deras arbete är. Men självklart drabbas vi, som så många andra, hårt då våra kunder inte vågar eller kan marknadsföra sig i samma utsträckning. Marknaden är just nu i gungning på grund av nya restriktioner och bestämmelser. Detta märks såklart när många kunder väljer att dra i handbromsen både när det gäller möten och annonser. Det är ju i stor utsträckning dessa annonspengar som bidrar och möjliggör vår fortsatta bevakning av samhället tillsammans med intäkter från våra prenumeranter.

Vad gör Mediehuset SMP för att hjälpa företagarna?

Vi vill självklart ta vårt ansvar som stor medieaktör och hjälpa våra kunder att fortsätta kommunicera med sin målgrupp. Vi sitter alla i samma båt så nu gäller det att hjälpas åt. Därför för vi ständigt en dialog med våra kunder hur vi kan anpassa oss och finnas till hands för lösningar som gynnar näringslivet och den lokala handeln. Vi har ett par saker på gång som vi tror kommer uppskattas bland företagen i dessa tider av osäkerhet. Bland annat kommer vi att erbjuda möjligheten att gratis annonsera under vinjetten “Håll Kronoberg levande”.

Vilka företag riktar sig detta mot?

Alla såklart men kanske främst de branscher som är mest utsatta och i högst behov av att få ut sina nya rutiner och erbjudanden.

Men som sagt, vi finns till hands för alla. Oavsett om det gäller tidningen, Google, sociala medier, produktioner m.m. Medielandskapet har växt otroligt snabbt men också möjligheterna för att nå ut med sitt budskap på olika sätt. Vi har en otroligt bred kompetens för att hjälpa till.

Vill man inte träffas fysiskt så kan vi göra det över video, telefon eller mejl. Man är alltid välkommen att höra av sig.

Hur ser du på framtiden?

Framtiden är för många förändrad men jag tror vi kan komma starkare ur det här. Framförallt om vi höjer blicken, ser våra grannar och sträcker ut en hand när det behövs. Det kommer komma en tid för reflektion och då tror jag många kommer inse vad som är viktigt. Inte minst en levande lokal handel. Det är inte läge för egoism. Tillsammans kan vi lösa detta. Det är jag övertygad om, men det kommer vara en skakig resa dit.

Vad kan man som företagare göra nu?

Hör gärna av er till mig eller någon kollega här på Mediehuset SMP. Antingen för att bolla idéer hur vi kan hjälpa just ert företag eller för att exempelvis hitta samarbeten med andra aktörer som kan hjälpa att öka försäljningen.

fakta

Det här är Mediehuset SMP

Förutom Smålandsposten ingår också VXOnews, Magazinet, Växjöbladet/Kronobergaren, Mosaik, Minboll, Minhockey och VXOweek i Mediehuset SMP.

I huset hjälper man kunder med marknadsföring inom print, display, Google och sociala medier samt hemsidor och produktion i Kronobergs län. Med målet att vara en komplett mediepartner.

Kontakta oss här.

Visa mer...