Annons
Nyheter

The Confusions

Nyheter • Publicerad 13 mars 2006

Svenska The Confusions har gjort en alldeles utmärkt platta för ett biltillverkande företag, kanske Volvo, att använda sig av i sin marknadsföring.

Det är musik, i det här fallet stadiumrock, som låtsas vara något annat än vad det egentligen är. Något lite mer spännande.

Annons

Jag kan se hur en ny fräsch Volvo rullar fram i ett kalt landskap till tonerna av Window - köp mig, jag är tuff och fräsch och säker. Men inte så tuff att jag skrämmer bort barnfamiljerna. Inte så fräsch att jag blir helt opersonlig.

När det gäller en bil kan det här förstås vara något positivt, men musik som inte på något sätt utmanar, överraskar eller tycks vilja något över huvud taget bör det förstås förpassas till reklampauserna.

Andreas Westergren
Så här jobbar Smålandsposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons