Nyheter

Mellon het i sociala medier

I helgen är det dags för första deltävlingen i årets Melodifestival. Och det är inte bara i Göteborg som det kommer att glammas - tävlingen kommer också att sätta stort avtryck i de sociala medierna.(TT)
Publicerad 3 februari 2015

I helgen är det dags för första deltävlingen i årets Melodifestival. Och det är inte bara i Göteborg som det kommer att glammas - tävlingen kommer också att sätta stort avtryck i de sociala medierna. Enligt en undersökning, gjord på uppdrag av Telenor, kommer mer än var fjärde svensk att vara aktiv i sociala medier i samband med programmet.

I åldersgruppen 15 till 34 uppger var tredje att de kommer att delta i snacket runt Mellon genom att till exempel gilla, dela eller göra inlägg. Främsta anledningen är att man vill veta vad andra tycker, tätt följt av behovet att dela med sig av sina tankar och enligt undersökningen får positiva kommentarer bäst gehör.

Drygt 2000 personer mellan 15 och 70 år deltog i studien.

TT