Man nekades ångerrätt
En man i Växjö som nekades ångerrätt av ett telefonbolag har nu fått rätt av Allmänna reklamationsnämnden.
Växjö • Publicerad 10 oktober 2011
Mannen har en enskild firma och blev i september förra året uppringd av Ventalo Sverige AB och fick då frågan om han ville föra över kontorets abonnemang från Telia till dem. När han tackade ja, frågade de om han även ville föra över sina två privata abonnemang, för att få lägre pris på dem med. Ingen information lämnades om att de privata abonnemangen då skulle betraktas som firmans, något som han på grund av firmans bokföring inte kunde gå med på. En timme efter samtalet ångrade han sig och krävde att ordern skulle annulleras. Ventalo nekade honom att använda ångerrätten, då den inte gäller för företagare.
Allmänna reklamationsnämnden har nu gett mannen rätt och rekommenderar att Ventalo låter honom utöva sin ångerrätt.
Så här jobbar Smålandsposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.