Annons

Växjöbor fick inga biljetter – fotbollsresa blev ”förstörd”

De utlovade matchbiljetterna dök aldrig upp. Då kände de fyra Växjöborna att hela Englandsresan blev förstörd – och krävde biljettföretaget på nära 40 000 kronor.
Växjö • Publicerad 18 november 2017
Foto: Martin Rickett

Fyra Växjöbor köpte biljetter till en fotbollsmatch i engelska Premier league via ett nätföretag som förmedlar biljetter till olika sportevenemang.

Växjöborna var ute i mycket god tid med biljettköpet och i våras reste gänget till England för att få njuta av sitt favoritlag på plats.

Annons

Men den lokale säljaren som skulle leverera biljetterna dök aldrig upp på Växjöbornas hotell som utlovat på matchdagen. De fyra missade därmed matchen, blev mycket besvikna och tyckte att hela resan var förgäves.

De vände sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och krävde att biljettföretaget skulle stå för alla deras utgifter för den ”förstörda” Englandsresan, totalt nära 40 000 kronor.

Biljettföretaget hävdade i sitt svar till ARN att man endast är en förmedlingstjänst som sätter köpare och säljare i kontakt med varandra. När företaget fick besked om att biljetterna inte hade levererats betalade man tillbaka kostnaden för dessa, totalt cirka 7 600 kronor.

ARN har nu granskat tvisten och anser att biljettföretaget inte har något ekonomiskt ansvar för Växjögängets resekostnader. Företagets ansvar sträcker sig till de försvunna biljetterna.

Jesper MarkenSkicka e-post
Så här jobbar Smålandsposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons