Annons
Nyheter

Det kostar att inte hänga med

Flysmaland har uppgraderat sitt bokningssystem.
Nyheter • Publicerad 7 december 2010

Nu kan man enkelt och lätt boka sin resa på nätet och har man frågor kan man dessutom chatta med någon direkt. Vi hoppas och tror att allt ska fungera från start men teknikens under kan ju som bekant ställa till mindre problem. Kontakta då oss så hjälper vi dej står det på deras hemsida.

Men om du ringer till Flysmaland för att göra några bokningar så kostar det 25 kronor per samtal. 25 kronor. Det är klart att det kostar mer att ha människor som servar än ett dataprogram. Det är klart att det är så priser kan bli lägre i längden. Flysmaland gör precis som bankerna gör då de tar ut avgifter när du gör ärende på banken istället för på nätet. Eller SJ. Eller försäkringsbolag. Eller...

Annons

Det är klart att alla förstår varför man gör så här. Men, är vi mogna för att plocka bort allt mer kontakt människor emellan? Är datoranvändandet tillräckligt utspritt och känner alla sig bekväma med att använda sig av datorn som allsmäktigt redskap för allt vi ska göra?

Och framförallt, vill vi detta? Prioriterar vi billiga flygbiljetter framför personlig service? Eller skulle vi kunna tänka oss att lägga lite mer pengar på biljetten istället för att betala för samtalet då vi behöver en person att prata med.

Vad säger du? Är vi inga invandrare i internetvärlden längre, utan det är ett redskap som vilket som helst i dag? Är det bättre att ta bort den personliga servicen och få sänkta priser?

Hör av dig till lobbyn.

Så här jobbar Smålandsposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons