Annons

Japansk pensionär gripen – klagade för mycket

Japan • Publicerad 3 december 2019
Kundtjänsten vid KDDI fick nog av mannens klagomål. Arkivbild.
Kundtjänsten vid KDDI fick nog av mannens klagomål. Arkivbild.Foto: Koji Sasahara/AP/TT

En 71-årig man i Japan har gripits, misstänkt för att ha trakasserat kundtjänsten hos telejätten KDDI.

Mannen hävdade att KDDI brutit mot ett kontrakt med mannen. Under åtta dagar ringde han hundratals gratissamtal till kundtjänsten. Polisen misstänker att det bara är toppen på ett isberg, där han kan ha slagit så många som 24 000 samtal till kundtjänsten från olika telefonautomater för att berätta hur dåligt han tycker att bolaget är, och förolämpa dess personal.

– Han krävde att KDDI-anställda skulle komma hem till honom och be om ursäkt för att de brutit mot hans kontrakt. Han lade också återkommande på luren omedelbart efter att han slagit numret, säger en polistalesperson.

TT
Så här jobbar Smålandsposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons