Annons
Nyheter

Mobbade smaklökar, B&O och Lamborghini.

Nyheter • Publicerad 11 januari 2006

Imorgon drar det ihop sig till stora varumärkesdagen. Audi skall visa sin nya A8 med Lamborghinimotor och musikanläggning från Bang & Olufsen för oss svenska journalister. Starka varumärken lockar allt mer. Det skall vara Armani-kostymer, Harley-Davidson-motorcyklar, Rolex-klockor och så vidare. Vi svenskar är villiga att betala för ett bra varumärke i övertygelsen att det också innebär bra kvalitet. Samtidigt jagar vi billigare och billigare mat i övertygelsen att det ändå är tillräckligt bra kvalitet.

Kanske är det så att maten försvinner in i vårt inre och därmed inte kan imponera på omgivningen så vi kan snåla där och satsa på sådant som syns för att visa vår smak för kvalitet medan de arma smaklökarna mobbas med lågprismat.

Stefan Nilsson
Så här jobbar Smålandsposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons