Annons
Nyheter

Reklammarknad på uppgång

Reklaminvesteringarna i olika medier ökade svagt i maj, plus 3,2 procent, jämfört med samma tid i fjol. För första gången på åtta månader ökar annonsinvesteringarna i tv, enligt statistik från Sveriges Mediebyråer. Tryckta tidningar har det däremot fortsatt tufft.(TT)
Publicerad 9 juni 2015
Reklaminvesteringarna i olika medier ökade svagt i maj, plus 3,2 procent, jämfört med samma tid i fjol. För första gången på åtta månader ökar annonsinvesteringarna i tv, enligt statistik från Sveriges Mediebyråer. Tryckta tidningar har det däremot fort
Reklaminvesteringarna i olika medier ökade svagt i maj, plus 3,2 procent, jämfört med samma tid i fjol. För första gången på åtta månader ökar annonsinvesteringarna i tv, enligt statistik från Sveriges Mediebyråer. Tryckta tidningar har det däremot fort

Reklaminvesteringarna i olika medier ökade svagt i maj, plus 3,2 procent, jämfört med samma tid i fjol. För första gången på åtta månader ökar annonsinvesteringarna i tv, enligt statistik från Sveriges Mediebyråer.

Tryckta tidningar har det däremot fortsatt tufft.

Annons

"Den tryckta kvällspressen är nu i fritt fall, annonsköpen har halverats på två år", skriver Sveriges Mediebyråers vd Staffan Slörner i ett pressmeddelande.

Reklaminvesteringarna på internet växer fortsatt starkt. Bäst gick det för bio i maj, plus 61,9 procent.

"Medieinvesteringarna ökade i maj och ligger nu ackumulerat strax över samma period föregående år. Det pekar på att annonsmarknaden är fortsatt stark, och att det inte finns några tecken på att den ska försvagas", skriver Staffan Slörner.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons