Annons
Nyheter

Värmeböljan ett lyft för solkrämsjätte

Den heta sommaren i stora delar av världen har inneburit ett lyft för tyska Beiersdorf, världens största tillverkare av solskyddskrämer. Bolaget, med varumärket Nivea, uppger att försäljningen av solskyddsprodukter har ökat med 20-30 procent.(TT)
Publicerad 7 augusti 2018

Den heta sommaren i stora delar av världen har inneburit ett lyft för tyska Beiersdorf, världens största tillverkare av solskyddskrämer.

Bolaget, med varumärket Nivea, uppger att försäljningen av solskyddsprodukter har ökat med 20-30 procent. Även deodorant och duschtvål har sålt bättre än förra året.

Annons

Beiersdorf höjer nu sin prognos för helårets försäljning och räknar med att intäkterna ska öka med fem procent organiskt, det vill säga exklusive valutakurseffekter och påverkan av företagsaffärer.

Samtidigt räknar dock vd Stefan Heidenreich med att ökade råvarukostnader får en negativ påverkan på resultatet.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons