Annons
Nyheter

Dödsdokusåpa var pr-trick

Dokusåpan "Game 2: Winter" skulle bli den mest extrema dokusåpan någonsin. I marknadsföringen stod att allt var tillåtet när 30 deltagare skulle försöka överleva i den sibiriska vildmarken. Paralleller drogs till "Hunger games"-böckerna där ungdomar dödar varandra i Colosseuminspirerade underhållningsstrider.(TT)
Publicerad 1 juni 2017

Dokusåpan "Game 2: Winter" skulle bli den mest extrema dokusåpan någonsin. I marknadsföringen stod att allt var tillåtet när 30 deltagare skulle försöka överleva i den sibiriska vildmarken. Paralleller drogs till "Hunger games"-böckerna där ungdomar dödar varandra i Colosseuminspirerade underhållningsstrider.

Nu visar sig tilltaget vara en bluff.

Annons

Natten till torsdag skulle hugade deltagare röstas fram och Mats Goldberg från Älvdalen låg bra till i omröstningen.

””

Goldberg fick veta att det hela var en bluff när han fick en länk till den ryska webbsidan skickad till sig. Det hela ska ha rört sig om pr-kampanj för att visa hur lätt det är att skapa pr-kampanjer, skriver SVT.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons