Annons

Skapade gemensam folder efter bortfall

Besvikelsen var stor när Lindshammar föll bort i årets turistbroschyr för Glasriket. Nu har Lindshammar och Rosdala gjort en egen gemensam turistfolder.
Uppvidinge • Publicerad 5 juli 2012
Lindshammar & Rosdalas nya turistfolder.
Lindshammar & Rosdalas nya turistfolder.Foto: Lillian Petrovski

Jonny Friberg, som driver Bed & Breakfast och Café Sergel i Lindshammar och hade annonserat i Glasrikets katalog, var en av dem som reagerade över att Lindshammar inte fanns med på kartan över Glasriket.

– Det gjorde att allting ställdes på sin spets och efter det fick vi lite eld i baken och insåg att vi måste göra något eget.

Annons

Lindshammar och Rosdala, tillsammans med de företag som är verksamma vid bruken idag, har därför gått ihop och gjort en egen turistfolder.

– Det är bra att vara två. Det som finns i Lindshammar finns inte i Rosdala och tvärtom och därför kan vi hänvisa till varandra. De mindre företagen som finns här på bruken har svårt att marknadsföra sig själva, genom att göra det här gemensamt sparar vi in en del kostnader.

Foldern som har tagits fram av Jonny Friberg, har tryckts i 4 000 exemplar och distribuerats till 50 turistbyråer plus en del större turistanläggningar i närområdet.

– Glasrikets turistbroschyr finns på alla hyllor, men vår folder sticker ut lite grand och vi hoppas därför att den ska synas, säger Jonny Friberg.

Sammanlagt sju företag presenterar sig i broschyren under rubriken Två glasbruk – sju företag.

Lillian Petrovski
Så här jobbar Smålandsposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons