Annons

Turistsatsning för 17 miljoner

De tre Smålandslänen går samman om en turistsatsning för 17 miljoner kronor.
Växjö • Publicerad 10 december 2010

För första gången någonsin samverkar de tre länen kring det gemensamma varumärket Småland. Med hjälp av pengar från EU:s regionala fond får Destination Småland i Kronobergs län och turismorganisationer i Kalmar och Jönköpings län ihop 17 miljoner kronor till arbetet.

Under tre år ska de försöka utveckla varumärket Småland genom omfattande marknadsföring, kvalitetssäkring och kompetensutveckling. Satsningen kommer efter lanseringen av en nationell strategi för besöksnäringen i Sverige.

?– Genom samordning, offensiv marknadsföring och utveckling av länens turismföretag kan besöksnäringen nå nya mål och bidra ytterligare till tillväxt och sysselsättning, säger Lena Stävmo VD på Destination Småland.

Så här jobbar Smålandsposten med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons